Esdevenimientos, Fiestas e tradizions


Semana Santa

A plegada d’a Semana Santa viste os lugars d’a Plana con una buena ripa d’actos. En Uesca capital, pasos, crofadías e atambors aplenan as carreras en una fiesta declarada d’interés turistico de Aragón, por tota a semana.

En o territorio rural, destacan a Rompida d’a Ora d’Almudébar, a Enclavazión d’Ayerbe, tamién d’interés turistico d’Aragón, a Prozesión d’o Penitén de Sietemo, la de l’Alcuentro en Boleya u la d’as Glarimas de Nuestra Siñora en Alcalá de Gurrea. Sin obviar os distintos elementos a visitar a lo largo de l’año, como o Monimento de Semana Santa de Biscarrués, este un trompel’oeil propio d’o suyo estilo constructivo, o Barroco, e d’os pocos que se mantienen completos en Aragón.

  • La_Enclavación.Ayerbe
  • Semana_Santa-Catedral
  • Semana_Santa.Alcalá_de_Gurrea
  • Semana_Santa

Fiestas de Primavera

ROMERÍA DE SAN CHORCHE

Zelebrada dende antigo, se cuenta en a zona que este santo s’aparexió en a batalla d’Alcoraz (1096), cuan os cristianos, a o mando de Pietro I, luitaban por conquerir a ziudat de Uesca a os musulmans. Asinas o 23 d’abril os vezinos d’a capital acuden ta esta armita, en la zona sud d’a ziudat. Tamién atros pueblos cuentan con as suyas propias romerías: Tiez, Pirazés, Novals u Chimillas.


ROMERÍA DE NUESTRA SIÑORA DE SALAS

O primer domingo d’o mes de mayo oszenses de totas as edaz acuden a zelebrar esta popular romería ta este bonico e importán santuario situau en as proximidaz d’a capital. Cumplen, asinas, con una tradizión a saber qué antiga d’a ziudat de pelegrinache a este santuario mariano de primer orden.


ROMERÍA DE NUESTRA SIÑORA DE LORETO

Este santuario ubicau a 3 km d’a ziudat de Uesca cuenta con dos romerías. Una d’ellas se zelebra cada primero de mayo. A l’atra, a conoxida como d’os “siet lugars”, i acude tradizionalmén chens de Cuarte, Banariés, Uarrios, Alerre, Chimillas, Banastars e Yequeda, o segundo domingo de mayo.

 

Fiestas de Verano

NUEI DE SAN CHUAN EN ZILLAS

Se zelebra toz os años en l’armita de Zillas, pertenexién a la localidat d’Igriés, o 24 de chuño. Se i fa una misa e posteriormén una prozesión dica a fuen do se prozede a la bendizión d’as aguas.

 

FIESTAS DE SAN LORIEN (Uesca)

Declaradas d’interés turistico nazional.

Os oszenses, vestius de blanco e verde, se lanzan a la carrera pa vivir intensamén as suyas fiestas. O codetazo dende a Casa d’a Ziudat siñala, a las 12 d’o día 9 a o 15 d’agosto o inizio de siet días d’alegría.

A ofrenda a o santo ye uno d’os momentos más importans d’a fiesta. O 10 d’agosto ye o día gran, en que os Danzadors ballan os suyos antigos e fermosos danzes d’espatas, tochos e zintas, primero debán d’a basilica de San Lorién e dimpués en prozesión por as carreras d’a ziudat acompañando a pedaina d’o santo. O día 15 d’agosto, zaguera chornada d’as fiestas, se li ofrendan flors e fruitos, en una vistosa exibizión de folclore e vestius tradizionals de l’Alto Aragón. Ya de nueis son as peñas las que despiden a San Lorién debán d’as puertas d’a basilica, entonando un canto de lamento por a finalizazión d’os festeyos.

www.fiestassanlorenzo.es

  • Fiestas__de_San_Lorenzo
  • Fiestas_de_San_Lorenzo.Huesca.Chupinazo
  • Fiestas_de_San_Lorenzo.Ofrenda_de_flores_y_frutos
  • Fiestas_de_San_Lorenzo
  • Fiestas_de_San_Lorenzo_Alpargatas_típicas_de_los_danzantes
  • Fiestas_de_San_Lorenzo_Fiestas_de_San_Lorenzo._Huesca._Danzantes


DANZE DE GURREA DE GALLIGO

Siñal d’identidat d’este pueblo se crei que surchió de vez que a resta de danzes de l’Alto Aragón, en os sieglos XVI e XVII. Una tradizión trasmesa de chenerazión en chenerazión e que nunca no s’ha deixau de representar, fuera d’os años d’a Guerra Zivil de 1936. As piezas que se i ballan fan parte d’una representazión de moros e cristianos, e simulan a suya luita. O conchunto se composa de: a Pasavilla, l’Habanera, as Cruzes, o Trenau, o Vals de Gurrea, a Mazurca e o Degollau. A tot ixo se chuntaba a Pastorada e os Ditos, que no se represienta dende antes d’a Guerra Zivil, ya que tot fue proibiu. O danze s’interpreta o 8 de setiembre, zelebrazión d’a Virchen d’a Violada e o zaguero domingo d’ixe mes, en a romería a l’armita d’a Violada.


http://danzantesdegurreadegallego.com/

 

Recreaciones históricas: "LA HISTORIA EN VIVO"

 La historia se puede vivir de nuevo. Regresar por un instante al pasado, mezclarse con sus gentes y paisajes es quizás la forma más efectiva de conocer la historia y comprender un territorio.

Con el programa "La historia en vivo", la Hoya de Huesca ofrece la oportunidad de trasladarse a algunos de los más sobresalientes acontecimientos de su historia. Los ayuntamientos de Ayerbe, Ibieca, Loarre y Quicena organizan eventos de recreación histórica entre los meses de julio y octubre donde se puede realizar un recorrido en el tiempo, desde la Edad Media hasta la época contemporánea.

Cartel La Historia en Vivo 2018

El origen de la bandera de Aragón, la vida en los monasterios medievales, la atención hospitalaria, la inauguración de un palacio renacentista o la llegada del ferrocarril a la localidad son algunos de los temas que se disfrutan dentro de su propio contexto patrimonial, ya que la fortaleza románica de Loarre, el palacio de los Urriés de Ayerbe, la iglesia de San Miguel de Foces en Ibieca, la estación ferroviaria de Ayerbe o el castillo-abadía de Montearagón son los emplazamientos en los que se recrean los hechos históricos.

>> VER FOLLETO CON PROGRAMACIÓN "LA HISTORIA EN VIVO" 2018

 

Fiestas de Sanmigalada

TOZ OS SANTOS e A NUEI D’ANIMAS

Esta festividat s’alcuentra extendida por toz os lugars d’a comarca. D’antes os mozos abaldiaban as campanas d’as ilesias pa espantar as almas en pena que retornan d’entre os muertos, e os ninos aprestaban carbazas dica convertir-las en calaveras iluminadas, pus se creyeba que guiaban estas almas errans de tornada ta o mundo d’os muertos.

SAN MARTÍN

Noviembre tamién aculle a festividat de San Martín, recordau encara en este barrio de Uesca, asinas como en as localidaz de Tabernas, Yequeda, Quinzano u Nueno.

 

Fiestas d´Ibierno

A FOGUERA DE SAN FABIÁN DE TIEZ

Enta o 20 de chinero se preta fuego a meya tarde una foguera con a leña plegada de mañanas. O fumo blanquiñoso conzentra poco a poco a os vezinos. Antigamén esta tradizión se feba por as carreras e bi eba una clara rivalidat entre qui competiban por conseguir a mayor foguera. L’asadura de trunfas, longanizas e costiellas ruxadas con vino d’a tierra anima cada vegada más. A meya noche a xera se torna en brasas. Algunos marchan a retiro, pero atros seguirán dica que o cuerpo aguante.

CARNAVAL D’AGÜERO

Tamién clamau “Fiesta d’as Mascaretas”, ye estau rezienmén recuperau, en concreto l’año 2008, dimpués de zincuanta años sin zelebrar-se. Tien a particularidat d’estar un carnaval muit partizipativo e que cuenta con personaches propios, como “As Majas”, “Caracolero”, u un moñaco que se desplaza a caballo d’un burro. Prou que no falta o balle final, conoxiu aquí como “baile de mascaretas”.

Arredol d’ixas mesmas datas son numbrosas as localidaz an que s’enzienden fogueras en onor a atros santos, como San Sebastián u San Vizién, este zaguero en Uesca capital.

  • 1_Fiesta_das_mascaretas.Agüero
  • 2_Fiesta_das_mascaretas.Agüero

 

FaLang translation system by Faboba